انواع عمل بینی

84 / 100

آخرین آپدیت 2024-03-21 بوسیله نرگس هدایی

انواع عمل بینی

همه متقاضیان عمل بینی دوست دارند تا یک نتیجه مطلوب و دلخواه از جراحی خود داشته باشند پس آشنایی با انواع عمل بینی میتواند شما را درتصمیم گیری کمک کند.
عمل بینی شامل هرگونه جراحی است که در خارج یا داخل بینی انجام می شود.رایج ترین عمل بینی اصلاح هرگونه انحراف تیغه بینی است که  این جراحی سپتوپلاستی نام دارد. گاهی اصلاح ناهنجاری های خارجی بینی (رینو سپتوپلاستی) یا جراحی سینوس نیز لازم میشود.


رینوپلاستی شامل انواع عمل بینی به منظور بهبود ساختار بینی است. به طور کلی هم سیستم تنفسی و هم شکل بینی با هم مرتبط هستند. در نتیجه از رینوپلاستی فقط برای تغییر ظاهر بینی استفاده نمیشود  بلکه برای بهبود تنفس نیز استفاده میشود.

انسداد بینی که معمولاً نتیجه مشکلات آناتومیک و عملکردی است که می تواند باعث اختلال در جریان هوا در راه هوایی فوقانی شود، بنابراین نقش مهمی در خروپف دارد.
علت مشکلات جریان هوای بینی می تواند انحراف تیغه بینی، بزرگ شدن شاخک های بینی، باریک شدن یا فرو ریختن دهانه بینی، پولیپ بینی، تورم مخاط بینی به دلیل آلرژی یا سایر محرک ها یا معمولاً ترکیبی از همه آنها باشد.
در نتیجه رینوپلاستی زیبایی یک اصطلاح کلی برای توصیف هر نوع جراحی پلاستیکی است که با هدف بهبود یا اصلاح ظاهر بینی بیمار انجام می شود.

با این حال، انواع عمل بینی وجود دارد. که با مشورت با پزشک متخصص خود میتوانید بسته به آناتومی منحصر به فرد خود و اهدافی که از انجام عمل زیبایی دارید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

انواع عمل بینی

بسته به نوع بینی که میتواند گوشتی یا استخوانی باشد انواع عملی بینی وجود دارد:

  1. عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی جراحی پلاستیکی است که برای کاهش اندازه بینی شما انجام میشود و در طی این روش، بینی شما نیز ممکن است تغییر شکل دهد.در طی این جراحی اشخاص می توانند اندازه کلی بینی شامل نواحی خاص از جمله نوک بزرگ، قوز یا برآمدگی را کاهش دهند .تغییر اندازه ها اصولا با برداشتن غضروف یا استخوان از بینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام می شود.

  1. عمل بینی فانتزی


از انواع عمل بینی ،عمل بینی فانتزی دارای طرفداران زیادی است اما باید بررسی شود آیااین عمل مناسب فرد است یا خیر؟

در این نوع عمل، بینی به طرز قابل توجهی کوچک میشود نتیجه این نوع عمل نازک شدن تیغه بینی،کوچک شدن سوراخ ها  و قوس زیاد است که ارتفاع بینی حالت سربالا می گیرد.
اشخاصی مناسب این نوع عمل بینی هستند که بینی آنها استخوانی ، دارای غضروف مستحکم و همچنین اعضای صورت آنها کوچک و پوست آنها نازک است.

همینطور بیماران برای انجام جراحی بینی فانتزی نباید پزشک را بیش از اندازه تحت فشار قرار دهند وبعد از بیان خواسته تان اینکه آیا مناسب برای این عمل هستید را بر عهده جراح بگذارید. 

انواع-عمل-بینی
انواع عمل بینی 1
  1. عمل بینی نیمه فانتزی


در این نوع عمل با حفظ تعادل اجزای صورت نوک بینی کمی به سمت بالا کشیده میشود و همینطور قوس پشت بینی نیز کمی بیشتر است .

  1.  عمل بینی ترمیمی

این نوع جراحی برای بیمارانی است که آسیب دیده اند یا دچار سانحه شده اند و شکل و فرم بینی آنها  تحت تاثیر قرار گرفته است و از جراحی بینی برای بازگرداندن ظاهر اولیه بینی خود استفاده میکنند.
در اکثر موارد بیماران از این فرصت استفاده کرده و اصلاحات زیبایی را نیز انجام میدهند.

  1. عمل بینی اصلاحی


رینوپلاستی اصلاحی به یک عمل بینی ثانویه میگویند که به دنبال اصلاح هر گونه مشکل یا اصلاحاتی است که پس از جراحی زیبایی اولیه ایجاد شده است.این می تواند شامل کوچک کردن یا بزرگ شدن باشد، اما به طور کلی، هدف از این جراحی پلاستیک بازیابی آناتومی بینی است که ظاهر مناسبی ندارد یا باعث مشکل در تنفس می شود.


تکنیک های انواع عمل بینی

  • عمل بینی به روش باز

از تکنیک عمل بینی باز در انواع عمل بینی برای اصلاح عیوب زیبایی و عملکردی بینی استفاده می شود. رینوپلاستی یکی از جراحی هایی است که با چالش های زیادی روبرو است در نتیجه نیاز به درک کامل و درستی از آناتومی بینی می باشد تا با مانور های جراحی با در نظر گرفتن عملکرد بینی و یا بهبود ظاهر به بهترین نتیجه دست یافت.


عمل بینی به روش  باز از طریق برشی انجام می شود که از حاشیه داخلی سوراخ های بینی امتداد یافته و از کلوملا یا سطح میانی حفره های بینی عبور می کند. با استفاده از این برش که به خوبی پنهان شده است، می توان به کل چارچوب بینی دسترسی داشت.


به طور کلی، جراحی بینی ها پیچیده که نیاز به افزودن غضروف و دستکاری قابل توجهی در شکل بینی دارند، با روش باز انجام می شوند به طور مثال عمل بینی اصلاحی، که قبلاً در آن جراحی بینی قبلی انجام شده است، اغلب با استفاده از روش باز انجام می شود.
رینوپلاستی باز می تواند برای کاهش قوز یا برآمدگی بینی، صاف کردن بینی، اصلاح نوک بینی، کاهش طول یا اندازه بینی یا به دلایل دیگر انجام شود. مانورهای خاصی را نیز می توان برای کمک به بهبود تنفس انجام داد.

انواع عمل بینی 2

  • عمل بینی به روش بسته

جراحی بینی در روش بسته با استفاده از برش هایی انجام می شود که منحصراً در داخل بینی ایجاد می شود و در سطح میانی بینی هیچ گونه برشی ایجاد نمی شود در نتیجه تورم و کبودی نیز کمتر است  .در حالت کلی وقتی که جراحی های بینی نیاز به دستکاری کمتری دارند، با روش بسته انجام می شوند.
در این روش به دلیل اینکه پوست بینی به میزان محدود از روی بینی بلند میشود در نتیجه دسترسی به بینی در این عمل کمتر است.

مزیت رینوپلاستی بسته این است که جای هیچ گونه برش یا اسکاری دیده نمی شود.

به طور کلی اشخاصی  مناسب عمل بینی بسته هستند که میخواهند تغییرات جزئی در بینی خود ایجاد کنند در نتیجه اگر ساختار کلی بینی شما سالم است و یا دچار عارضه سبکی شده اید و همینطور نوک بینی زیبایی دارید و نیاز به تغییرات اساسی در داخل بینی نیستید  کاندیدای مناسبی برای انجام این نوع عمل زیبایی هستید .

عمل بینی باز بهتر است یا بسته ؟

بسیاری از بیماران عمل بینی بسته را ترجیح می دهند زیرا به این معنی است که بعد از جراحی هیچگونه جای زخم قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت. با این حال، بسیاری از جراحان عمل بینی باز را ترجیح می دهند زیرا اگر به هر دلیلی ساختار بینی بیمار دچار مشکلات پیچیده تری باشد ،به آنها دسترسی بیشتری به ساختار بینی می دهد و بنابراین می توانند بهترین نتایج ممکن را تضمین کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02188090657